lördag 24 januari 2009

Barkarby

Ja, som sagt tog jag och lilla pappsen bilen och körde till Barkarby som ligger norr om stockholm. Där finns Stockholm Quality Outlet, det är som en by med olika märkes affärer som alla sälger ut sina grejjer med 30 - 70% lägre pris. Finns märken som till exempel, Puma, fornarina, miss sixty, j.lindberg, pepe jeans mm. Jag tycker absolut det är värt att kolla in det, tar ungefär 2 timmar att åka dit så det blir ju ingen heldags utflykt om man inte vill det.

Eftersom jag inte har jätte mycket pengar så blev det inte så jätte mycket shopping för mig, det blev en top från det urgulliga märket I am still in love with you Claes Göran. Blev så kär i märket att jag var tvunget att köpa något från det. Namnet kommer ju från låten som går Är du kär i mig ännu Claes Göran, den ur gammla låten man sjöng på musiken på lågstadiet haha.

Far min shoppa loss där emot, 1 par jeans, 1 shorta, 2 tröjor och en vattenflaska. Och han var långt under 1000 lappen.

På vägen hem kände vi oss väldigt hungriga så vi stannade vid nån restaurang på vägen, när vi kliver in på restaurangen är allt becksvart! Det hade blivit ström avbrott i hela huset + på macken som låg brevid. Som tur var hade dom färdig lagad mat som var uppvärmd, låter inte gott men kycklingfilé med stekt potatis och pepparsås kanske låter godare? Det var mycket gott.

I Hummelsta har dom en stor godis affär men hur mycket godis som hälst, där stannade vi också hihi. Sen tog vi oss snabbt hem.

Det var min och pappas lördags utflykt.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar