fredag 16 januari 2009

Fredag och vackert väder

Fredag idag och mycket fint väder ute. Jag sitter och väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan ta mig upp på stan en stund. Måste hitta någon fin present till Siri som har födelsedagsfest på lördag och till Kamila (pojkvännens syster) som fyller 21 på onsdag. Till Kamila vet jag vad jag ska köpa, tänkte jag ska köpa det som Marcin tjatat om att han vill köpa till henne. Så det blir en present från både mig och Marcino. Och så ska jag väll sola också, så jag ser lite fräschare ut. Sen i eftermiddag ska jag åka hem till familj 2 i varberga och kanske dricka lite te, det var ungefär en vecka sen jag såg dom, jag saknar dom lite.


På tal om fräsch, igår tog jag mig en liten lyxdusch, jag kände att jag hade förtjänat det efter att ha städat bort det mästa av julen här hemma. Jag peelade kroppen å hade i hårinpackning.


Hårinpackningen jag använde var ett prov som jag fick av en föredetta frisör. Det var ett prov från Kérastase, ett märke som jag förövrigt verkligen älskar. Just den här inpackningen var för torrt och tjockt hår. Som resultat skulle håret bli mjukt, smidigt och lätt att reda ut. Det skulle också bli glansigt och inte göra håret så tungt. Den höll allt det den hade lovat mig, mitt hår är otroligt mjukt och glansligt nu och det luktar fantastiskt! Så det här är verkligen en grej jag vill tipsa om. Vet ej precis vad det kostar men jag skulle tippa på runt 200 kr. Finns endast att köpa på vissa frisörsalonger, i Örebro finns det på Krämarfrisörerna som ligger på bottenvåningen i Krämaren och på salong Zodiak i träffpunkt, där dom dessutom har erbjudande nu; ta 3 kérastase produkter men betala bara för 2.
När jag peelade mig använde jag mig utav Åhlens egna scrub med mandelskal, luktar mycket gott och river rejält. Så nu har jag mjuk hy och mjukt hår.

1 kommentar: