söndag 18 januari 2009

Solbränd

I förmiddags tog jag och min kära mor bussen upp på stan, vi hade bestämt oss för att sola. Vi går fram till kassan på filmhuset, där vi alltid brukar sola, och ber om våra poletter. Eftersom vi båda har köpt solkort för ett antal hundra kronor där så trodde vi det bara var att hämta poletten, dom kryssar påkortet och sen går man och solar, MEN ICKE! Dom hade köpt in nya sängar så nu skulle man betala 10 kr extra varje gång man ville sola i dom starka sängarna. Men va!? Varför inte bara ta lite mer betalt för dom korten? Man köper väll kort för att det ska bli billigare och för att man ska slippa betala varje gång man kommer dit. Jag blir nästan lite arg på mig själv för att jag hakar upp mig på det här, men hur mycke pengar tror dom att vi har!? först köper man solkort för typ 300 kr för 10 ggr och sen ska man betala 100 kr till.. galet. Tillslut, efter lite tjafs med killen som jobbade fick vi ge upp å snällt gå ner å lägga oss i solsängarna ändå.




Efter solningen skulle vi gå ner till ica och köpa tidningen men som vanligt stannar vi i en affär på vägen. Den här gången var det Mischief, en smyckes affär i Krämaren. Där hittade vi otroligt söta berlocker som vi bara var tvugna att köpa. Så det blev ett guldfärgatarmband från pilgrim, en berlock formad som en liten bok som man kan öppna och lägga i ett litet kort eller en liten lapp och på boken står det love och så en berlock med en vit liten pärla på som matchar halsbandet jag fick av älski i julklapp.




Till slut så hamnade vi nere på ica och där hände inget spännande och så tog vi en promenad hem.




Igår var det födelsedags fest hos Siri gummsan, hela 23 år har hon fyllt nu i Januari. Det var jätte kul att träffa henne igen, det var väldigt längesen. I födelsedags present av mig fick hon Schampoo och balsam från Björn Axén och en parfym från Naomi Campbell, jag hoppas hon blev glad för det och att hon hade en trevlig kväll.
Imorgon börjar mitt nya liv som en utav Sveriges mest hatade människor, nämligen telefonförsäljare! Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle sjunka så lågt, men så insåg jag att man måste prova allt minst en gång. Jag rapporterar mer imorgon om hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar